لوازم یدکی و مصرفی ماشین سنگین

لوازم یدکی ماشن‌های سنگین و اتوبوس

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

یکی از مهم ترین مسائلی که همواره مورد توجه تمامی رانندگان کامیون بوده، تامین و تعویض قطعات ماشین سنگین می باشد. کامیون ها نقش مهمی در صنعت و شکوفایی کشور دارند و بسیار مهم هستند. اما باید در نظر داشته باشید که اگر حتی صاحب گران‌ترین کامیون دنیا هستید، باید در زمان های خاصی برخی از قطعات آن را تعویض کنید.

تعویض برخی از قطعات ماشین های سنگین باعث می شود کامیون شما قدرت و عملکرد بهتری داشته باشد. علاوه بر آن، جایگزینی قطعات مصرفی رایج می تواند طول عمر سایر اجزا و قطعات را افزایش دهد. به عنوان مثال، اگر لنت های ترمز را به موقع تعویض کنید، اصطکاک کفشک آهنی با کاسه چرخ و دیسک ترمز کاهش می یابد و در نتیجه خطوط عمیقی که باعث کاهش قدرت ترمز می شوند، روی کاسه چرخ و دیسک ترمز نمی افتند.قابل ذکر است که اگر راننده با تشخیص درست و به موقع برخی از قطعات کامیون را تعویض کند طول عمر ماشین سنگین خود را افزایش می‌دهد.  

 

انواع قطعات ماشین آلات سنگین

به طور کلی دو نوع قطعات سنگین ماشین آلات مصرفی و یدکی وجود دارد. قطعات مصرفی به دسته ای از قطعات گفته می شود که پس از مدتی در اثر دما، فشار و اصطکاک بالا کارایی خوب خود را از دست می دهند و باید در زمان های معینی تعویض شوند. در اینجا به بعضی از مهم ترین لوازم مصرفی ماشین‌های سنگین اشاره می‌کنیم: روغن موتور، فیلتر روغن، فیلتر گازوئیل، فیلتر هوا، لاستیک و لاستیک، شلنگ های انتقال هوا و مایعات در تمام قسمت های کامیون، لنت ترمز هر چرخ و دیسک و صفحه کلاچ.

اما لوازم یدکی ماشین سنگین  با قطعات مصرفی آن بسیار متفاوت است. یکی از بزرگترین تفاوت های بین قطعات یدکی کامیون و مواد مصرفی، زمان تعویض است. همانطور که در قسمت قبل گفته شد، قطعات مصرفی هر کدام طول عمر خاصی دارند و باید در زمان معینی تعویض شوند. اما در صورت استفاده صحیح از قطعات یدکی به هیچ عنوان از بین نمی روند و عمر بسیار بالایی دارند. قطعات یدکی ماشین سنگین عبارتند از: گیربکس، دیفرانسیل، سیستم انتقال سوخت، شاسی، کابین ، فن دوقلو و ... البته در نظر داشته باشید که برای خرید لوازم یدکی کامیون باید با افراد متخصص مشورت کنید تا بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهند.

 

 

 

علائم از بین رفتن مواد مصرفی ماشین آلات سنگین

اگر بتوانید علائم فرسودگی خودروی سنگین خود را تشخیص دهید، می توانید خود را از گیر افتادن در جاده های بیابانی و بسیاری مشکلات دیگر نجات دهید. در بسیاری از موارد، ممکن است مشاهده کرده باشید که وقتی پدال ترمز را فشار می دهید، صدایی مانند اصطکاک شدید آهن شنیده می شود. در این مواقع باید فوراً لنت ترمز کامیون خود را تعویض کنید.

علاوه بر این، اگر متوجه شدید که صدای موتور کامیونتان تغییر کرده، دما به سرعت بالا می رود و قدرت موتور کاهش یافته است، باید در اسرع وقت روغن را تعویض کنید. روغن موتور ماشین سنگین زمانی که بیش از حد مجاز در موتور گردش کند غلظت خود را از دست می دهد و نمی تواند فرآیند روغن کاری را به خوبی انجام دهد. به همین دلیل با مشاهده چنین علائمی باید سریعا آن را تعویض و از روغن موتور مرغوب استفاده کنید.

 

خرید قطعات ماشین آلات سنگین

یکی از مهم ترین مسائلی که رانندگان کامیون باید به آن توجه زیادی داشته باشند، خرید و تامین قطعات یدکی و مواد مصرفی ماشین آلات سنگین است. اگر بتوانید قطعات ماشین آلات سنگین با کیفیت بالا را با قیمت بالاتر تهیه کرده و بر روی کامیون خود نصب کنید، باعث افزایش و بهبود عملکرد کامیون شما می شود. همانطور که در قسمت های قبل گفته شد، کامیون از هزاران قطعه تشکیل شده است که رانندگان باید به آن توجه زیادی داشته باشند. برای اینکه بتوانید از کامیون خود به خوبی استفاده کنید و درآمد کسب کنید پیشنهاد می شود در زمان های مشخص قطعات مصرفی آن را تعویض کرده .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.